Håret du ska äta dig till

Eftersom ett hår behöver näring, så kan du äta dig till långt hår :)
haha låter presic som jag säger man ska äta sig tjock ?
Men det menar jag inte, menar att man ska äta bra mat istället för dålig mat, eller så ja !
Detta behövs i ditt hår som kommer av maten:

koppar
Finns i kakao, frön, nötter och lever, detta motverkar håravfall och förbättrar hårets färg

Järn
finns i bland annat fisk, ägg, kött och torkade fruker ;)
motverkar också håravfall

Kalcium
Finns i mest i mjölk och ost.
Det gör att håret växer som det ska.

Magnesium
Mycket finns i gröna grönsaker , sojaböner och kikärtor som gör att håret växer snabbare än det ska :)

Selen
Ät mycket kött, fisk och broccoli så får du en bra hårbotten ;)

Silica
FInns i ris, sojaböner och gröna grönsaker.
Det gör håret stark

Zink
Om du har torrt hår så ska du äta mycket skaldjur, havegryn, spenat , solrosfrön och champinjoner .
Då får jag äta mycket sådnat, för jag har ganska så torrt hår ;)


Kommentarer
Postat av: linnea (:

bra tips eliiin !!! (yy)

<33333333333333333333333333

2009-12-31 @ 13:07:39
Postat av: Anonym

SV linnea: Taaack linnneeeeeaaa :D:DD <3333333333

2009-12-31 @ 15:30:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0